Seneste blogindlæg
Herunder finder du de seneste blogindlæg på RE:MOVE. Bloggene er holdningsindlæg, der har til formål at debattere tendenser eller pædagogiske problemstillinger i arbejdet med krop, idræt og bevægelse i skole og daginstitution.
september 2024
Legende bevægelser i et koreografisk perspektiv: Designbaserede undersøgelser af danse- og bevægelsespraksisser på pædagoguddannelsen
Legende bevægelser i et koreografisk perspektiv. En ph.d.-afhandling om hvordan pædagogstuderende kan lære at deltage i kreative bevægelsesaktiviteter med henblik på at være legende og dansende som en del af pædagogens relationsarbejde. Foto: Michael Blume
januar 2024
Mariehønen Evigdans – en oversigtsmodel til arbejdet med dans og udtryk
En ny model til planlægning, udvikling og analyse af undervisning i dans og udtryk. Illustration: Anette Bloch Sandgaard
september 2023
Afgørende at skolen får kroppen og bevægelse meget mere ind i undervisningen
Fysisk aktivitet og praktisk indhold kan kvalificere undervisningen i alle fag og fremme elevernes trivsel, skriver Ole Lund og Kasper Lasthein Madsen i denne kronik i Altinget.
maj 2023
En alternativ guide til jonglering
Få en alternativ guide til jonglering, der snarere end at have fokus på tekniske aspekter omkring hvordan man lærer at jonglere har fokus på eksistentielle aspekter. Billede af Picasso: Family of Jugglers, 1905.
marts 2022
En spade er en spade! Og en skovl er til at grave med.
I dette blogindlæg beskriver Camilla Kjær om en oplevelse med at understøtte børns iboende nysgerrighed og lyst til at eksperimentere i en børnehave. Billede: Camilla Kjær
december 2021
RE:MOVE konferencen 2021 – Pædagogiske modeller i idræt og bevægelse
Se eller gense præsentationer og workshops fra RE:MOVE konferencen 2021