Om Esben Stilund Volshøj

Denne forfatter har endnu ikke udfyldt nogle detaljer.
So far Esben Stilund Volshøj has created 17 blog entries.

Mere Meningsfuld Idrætsundervisning

By Kasper Lasthein Madsen, Kirstine Boel Lillelund and Esben Stilund Volshøj|2024-11-03T20:09:17+01:00oktober 3rd, 2022|Idrætsundervisning, Projekt, Seneste indlæg|

Mere Meningsfuld Idrætsundervisning (MMI) er et toårigt aktionsforskningsprojekt støttet af A.P. Møller Fonden, der har til formål at undersøge, hvordan man kan skabe en mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen. Læs mere om projektet her og se videoklip fra en af de involverede skoler.

Dannelse og idrætsdidaktiske modeller

By Esben Stilund Volshøj and Jens-Ole Jensen|2024-11-03T20:11:14+01:00maj 27th, 2022|Artikler, Idrætsundervisning, Seneste indlæg|

Idrætsdidaktiske modeller har særligt internationalt fået en stigende opmærksomhed. I to nye artikler diskuteres det, hvordan et uddannelsesteoretisk perspektiv kan kvalificere valget af idrætsdidaktiske modeller i idrætsundervisningen med henblik på dannelse. Illustration: Thomas Vium

Bevægelsesfrihed

By Ole Lund and Esben Stilund Volshøj|2024-11-03T20:18:12+01:00maj 26th, 2020|Blog, Idrætsundervisning|

Oplevelsen af at kunne bevæge sig frit synes at være nødvendig for, at børn af egen fri vilje bevæger sig ind i et givent (fag)område. Det er derfor interessant, hvordan pædagoger og undervisere i samspil med børn kan være i stand til at give dem oplevelser af frirum i bevægelsesaktiviteter, hvor der er plads til at eksperimentere, lege og blive pirret, så de bliver grebet af bevægelsen.

Et dannelsesargument for temabaseret idrætsundervisning

By Esben Stilund Volshøj|2024-11-03T20:18:49+01:00maj 4th, 2020|Blog, Idrætsundervisning|

Temabaseret idrætsundervisning har de seneste år været foreslået som tilgang til idrætsfaget, for at eleverne kan opleve en mere helhedsorienteret og varierende undervisning. Argumenterne synes dog overvejende at tage udgangspunkt i et uddannelsesrationale, men hvori ligger en dannelsesmæssig værdi for at arbejde temabaseret i idrætsundervisningen?

Go to Top