Om Esben Stilund Volshøj

Denne forfatter har endnu ikke udfyldt nogle detaljer.
So far Esben Stilund Volshøj has created 19 blog entries.

Meningsfuld idrætsundervisning: Et grundlag for en ny idrætspædagogisk tilgang til elevers meningsfulde oplevelser i idræt

By Esben Stilund Volshøj, Kenneth Aggerholm, Kasper Lasthein Madsen and Stephanie Beni|2025-02-09T21:05:21+01:00december 20th, 2024|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Seneste indlæg|

En undersøgelse af det kropslige grundlag for at kunne understøtte elevers meningsfulde oplevelser i idrætsundervisningen. Foto: Esben Stilund Volshøj

Betydningsfuld skoleidræt kræver frihed og indlevelse

By Kasper Lasthein Madsen and Esben Stilund Volshøj|2024-12-20T08:51:56+01:00december 20th, 2024|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Seneste indlæg|

Erfaringer fra projektet Mere Meningsfuld Idrætsundervisning giver indblik i, hvordan lærere og pædagoger i indskolingen kan arbejde med at skabe mening for eleverne i idrætsundervisningen. Læs artikel i idrætsmonitor.

Mere Meningsfuld Idrætsundervisning

By Esben Stilund Volshøj, Kasper Lasthein Madsen, Anne Wolff Jakobsen, Annemari Munk Svendsen, Kirstine Boel Lillelund, Torben Hansen and Michael Hansen|2024-11-28T09:31:28+01:00december 12th, 2023|Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og undervisningsmateriale, Projekt, Seneste indlæg, Undervisningsmateriale|

Nyt materiale til idrætsundervisning i indskoling på baggrund af aktionsforskningsprojektet MMI.

Idrætspædagogiske modeller

By Esben Stilund Volshøj|2024-11-28T09:38:03+01:00august 22nd, 2023|Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og podcast, Podcast, Seneste indlæg|

Hvordan kan idrætspædagogiske modeller være med til at kvalificere en mere alsidig idrætsundervisning? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om hvordan forskellige idrætspædagogiske modeller skal sammensættes, hvis vi skal lykkes med at skabe en mere alsidig idrætsundervisning.

Mere Meningsfuld Idrætsundervisning

By Kasper Lasthein Madsen, Kirstine Boel Lillelund and Esben Stilund Volshøj|2024-11-03T20:09:17+01:00oktober 3rd, 2022|Idrætsundervisning, Projekt, Seneste indlæg|

Mere Meningsfuld Idrætsundervisning (MMI) er et toårigt aktionsforskningsprojekt støttet af A.P. Møller Fonden, der har til formål at undersøge, hvordan man kan skabe en mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen. Læs mere om projektet her og se videoklip fra en af de involverede skoler.

Dannelse og idrætsdidaktiske modeller

By Esben Stilund Volshøj and Jens-Ole Jensen|2024-11-28T09:47:09+01:00maj 27th, 2022|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Seneste indlæg|

Idrætsdidaktiske modeller har særligt internationalt fået en stigende opmærksomhed. I to nye artikler diskuteres det, hvordan et uddannelsesteoretisk perspektiv kan kvalificere valget af idrætsdidaktiske modeller i idrætsundervisningen med henblik på dannelse. Illustration: Thomas Vium

Øvelse i idrætsundervisningen

By Esben Stilund Volshøj and Anders Halling|2024-11-28T09:51:58+01:00august 10th, 2021|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Seneste indlæg|

"Du skal øve dig!" lyder en ofte anvendt sætning i skolens idrætsundervisning. Men vi kan ikke enerådigt bestemme, at eleverne skal øve sig, de må nemlig selv have lyst dertil. I denne artikel undersøges det, hvordan underviseren kan understøtte elevernes øvelse idræt i skolen.

Bevægelsesfrihed

By Ole Lund and Esben Stilund Volshøj|2024-11-28T09:56:55+01:00maj 26th, 2020|Blog, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og blog|

Oplevelsen af at kunne bevæge sig frit synes at være nødvendig for, at børn af egen fri vilje bevæger sig ind i et givent (fag)område. Det er derfor interessant, hvordan pædagoger og undervisere i samspil med børn kan være i stand til at give dem oplevelser af frirum i bevægelsesaktiviteter, hvor der er plads til at eksperimentere, lege og blive pirret, så de bliver grebet af bevægelsen.

Go to Top