Legedesign
Legedesign bygger på en forståelse af leg som en stemningspraksis og udvikles gennem legeeksperimenter. Læs mere om bogen og find læseprøve i dette indlæg.
Legedesign bygger på en forståelse af leg som en stemningspraksis og udvikles gennem legeeksperimenter. Læs mere om bogen og find læseprøve i dette indlæg.
Denne artikel undersøger hvilke bevægelsespraksisser, der er tilstede i dagtilbud, og foreslår tre måder at forstå bevægelse på i dagtilbud. Foto: Michael Blume
Helle Winther Københavns Universitet modtager VIA's Idræts-og bevægelsespædagogisk pris. Illustration: Thomas Vium
Akademisk Forlag har udgivet en ny bog om idrætsdidaktik. Læs indledningen her. Ilustration: Akademisk forlag
Ny artikel om Legens bevægelser i skolen - find link til artiklen i indlægget. Illustration. Thomas Illum
I Må jeg være med-projektet blev det en særlig pointe, at vi voksne ikke kan skabe eller designe leg, men at det pædagogiske personales opgave er at understøtte, facilitere eller at designe for leg. Illustration: Thomas Vium
Birgitte Møs, Københavns Kommune modtager pris for hendes pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse. Illustration: Thomas Vium
Hvordan bliver motion og bevægelse en meningsfuld del af undervisningen? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om hvorfor det er vigtigt at rette blikket mod det som her og nu gør bevægelse meningsfuldt.
I denne artikel beskrives nogle principper for hvordan man kan designe lege, så flere børn har mulighed for at være med i legen. I indlægget finder du også link til den fulde artikel. Billede: Jens-Ole Jensen
(En)action research - Læs i denne artikel om nogle metodiske opmærksomheder, når man arbejder med handlingsorienteret aktionsforskning.