Ny bog om idrætsdidaktik
Akademisk Forlag har udgivet en ny bog om idrætsdidaktik. Læs indledningen her. Ilustration: Akademisk forlag
Akademisk Forlag har udgivet en ny bog om idrætsdidaktik. Læs indledningen her. Ilustration: Akademisk forlag
Ny artikel om Legens bevægelser i skolen - læs mere her og find link til artiklen. Illustration. Thomas Illum
I Må jeg være med-projektet blev det en særlig pointe, at vi voksne ikke kan skabe eller designe leg, men at det pædagogiske personales opgave er at understøtte, facilitere eller at designe for leg. Læs mere her. Illustration: Thomas Vium
Birgitte Møs, Københavns Kommune modtager pris for hendes pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse. Illustration: Thomas Vium
Hvordan bliver motion og bevægelse en meningsfuld del af undervisningen? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om hvorfor det er vigtigt at rette blikket mod det som her og nu gør bevægelse meningsfuldt.
I denne artikel beskrives nogle principper for hvordan man kan designe lege, så flere børn har mulighed for at være med i legen. I indlægget finder du også link til den fulde artikel. Billede: Jens-Ole Jensen
(En)action research - Læs i denne artikel om nogle metodiske opmærksomheder, når man arbejder med handlingsorienteret aktionsforskning.
Nymarkskolen i Slagelse modtager pris for deres pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse.
I projektet "Må jeg være med?" har forskere undersøgt, hvordan pædagoger i SFO-tiden og i den understøttende undervisning kan støtte børn i at lege. Her har du mulighed for at læse to artikler om henh. designprincipper for kreativ leg og materialers betydning for børns engagement i legen.
"Sans for bevægelse. Livsnerven i pædagogisk arbejde" er en antologi, der udforsker den “levede” betydning af at bevæge sig i pædagogisk praksis, og hvad disse sanselige, kropslige og eksistentielle bevægelser betyder for pædagogikken.