Hvordan kan man bruge fortællinger som virkemiddel til at skabe meningsfuld bevægelse i daginstitutioner og i idrætsundervisning i skolen?
Fortællinger – eller narrativer – er en måde at skabe en ramme om idræts- eller bevægelsesaktiviteter, som kan bidrage til deltagernes oplevelse af mening. Fortællinger kan fremhæve bevægelsernes kropslige og sanselige dimensioner og appellere til indlevelse og fantasi. Samtidig kan fortællinger være en måde at styrke eksistentielt meningsfulde oplevelser i bevægelse og idræt.
RE:MOVE afholder hvert år en temaeftermiddag for lærere og pædagoger, der arbejde med krop, idræt og bevægelse i henholdsvis dagtilbud og skole. Temaeftermiddagene veksler mellem oplæg og diskussioner, om udvalgte tematikker inden for krop, idræt og bevægelse, og afholdes på VIA University College Campus C i Aarhus.
Krop og fortælling 2024
Se program
Tilmeld dig her
Hvordan kan man bruge fortællinger som virkemiddel til at skabe meningsfuld bevægelse i daginstitutioner og i idrætsundervisning i skolen?
Fortællinger – eller narrativer – er en måde at skabe en ramme om idræts- eller bevægelsesaktiviteter, som kan bidrage til deltagernes oplevelse af mening. Fortællinger kan fremhæve bevægelsernes kropslige og sanselige dimensioner og appellere til indlevelse og fantasi. Samtidig kan fortællinger være en måde at styrke eksistentielt meningsfulde oplevelser i bevægelse og idræt.
RE:MOVE afholder hvert år en temaeftermiddag for lærere og pædagoger, der arbejde med krop, idræt og bevægelse i henholdsvis dagtilbud og skole. Temaeftermiddagene veksler mellem oplæg og diskussioner, om udvalgte tematikker inden for krop, idræt og bevægelse, og afholdes på VIA University College Campus C i Aarhus.
Krop og fortælling 2024
Se program
Tilmeld dig her
Hvordan kan man bruge fortællinger som virkemiddel til at skabe meningsfuld bevægelse i daginstitutioner og i idrætsundervisning i skolen?
Fortællinger – eller narrativer – er en måde at skabe en ramme om idræts- eller bevægelsesaktiviteter, som kan bidrage til deltagernes oplevelse af mening. Fortællinger kan fremhæve bevægelsernes kropslige og sanselige dimensioner og appellere til indlevelse og fantasi. Samtidig kan fortællinger være en måde at styrke eksistentielt meningsfulde oplevelser i bevægelse og idræt.
RE:MOVE afholder hvert år en temaeftermiddag for lærere og pædagoger, der arbejde med krop, idræt og bevægelse i henholdsvis dagtilbud og skole. Temaeftermiddagene veksler mellem oplæg og diskussioner, om udvalgte tematikker inden for krop, idræt og bevægelse, og afholdes på VIA University College Campus C i Aarhus.
Krop og fortælling 2024
Se program
Tilmeld dig her
Hvordan kan man bruge fortællinger som virkemiddel til at skabe meningsfuld bevægelse i daginstitutioner og i idrætsundervisning i skolen?
Fortællinger – eller narrativer – er en måde at skabe en ramme om idræts- eller bevægelsesaktiviteter, som kan bidrage til deltagernes oplevelse af mening. Fortællinger kan fremhæve bevægelsernes kropslige og sanselige dimensioner og appellere til indlevelse og fantasi. Samtidig kan fortællinger være en måde at styrke eksistentielt meningsfulde oplevelser i bevægelse og idræt.
RE:MOVE afholder hvert år en temaeftermiddag for lærere og pædagoger, der arbejde med krop, idræt og bevægelse i henholdsvis dagtilbud og skole. Temaeftermiddagene veksler mellem oplæg og diskussioner, om udvalgte tematikker inden for krop, idræt og bevægelse, og afholdes på VIA University College Campus C i Aarhus.
Krop og fortælling 2024
Se program
Tilmeld dig her
Hvordan kan man bruge fortællinger som virkemiddel til at skabe meningsfuld bevægelse i daginstitutioner og i idrætsundervisning i skolen?
Fortællinger – eller narrativer – er en måde at skabe en ramme om idræts- eller bevægelsesaktiviteter, som kan bidrage til deltagernes oplevelse af mening. Fortællinger kan fremhæve bevægelsernes kropslige og sanselige dimensioner og appellere til indlevelse og fantasi. Samtidig kan fortællinger være en måde at styrke eksistentielt meningsfulde oplevelser i bevægelse og idræt.
RE:MOVE afholder hvert år en temaeftermiddag for lærere og pædagoger, der arbejde med krop, idræt og bevægelse i henholdsvis dagtilbud og skole. Temaeftermiddagene veksler mellem oplæg og diskussioner, om udvalgte tematikker inden for krop, idræt og bevægelse, og afholdes på VIA University College Campus C i Aarhus.
Krop og fortælling 2024
Se program
Tilmeld dig her
Styregruppe for RE:MOVE temaeftermiddage
Grethe Sandholm
VIA UC Pædagoguddannelsen i Aarhus
Lone Wiegaard
VIA UC Pædagogik, Læring og Vejledning
Michael Friedrich Walter Blume
VIA UC Pædagoguddannelsen i Ikast
Henrik Taarsted Jørgensen
VIA UC Læreruddannelsen i Aarhus