Om Lise Réol

Lektor VIA UC Cand. Scient Psyk. Læreruddannelsen i Aarhus

Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse

By |2022-08-26T12:08:23+02:00august 26th, 2022|Artikler, Seneste indlæg|

I en ny artikel om motion og bevægelse i skolen peger Lise A. Réol, Mette Munk og Hanne Christensen på, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte et inkluderende læringsmiljø for alle elever, når elever med opmærksomhedsmæssige udfordringer skal være med.

Koncept mindfulness – styrker og risici ved konceptualisering af mindfulness

By |2022-05-25T15:54:06+02:00april 26th, 2022|Artikler, Seneste indlæg|

I denne artikel præsenterer og problematiserer Lise Réol brugen af mindfulness i folkeskolen i et konceptualiseret format og minder om, at anvendelsen af mindfulness i skolen kræver fintfølende, sensitive og nærværende lærere, der kan arbejde nuanceret med en mindful tilgang både til dem selv og eleverne. Billede: Lise Reól