Om Lise Réol

Lektor VIA UC
Cand. Scient Psyk.
Læreruddannelsen i Aarhus

Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse

By Lise Réol, Mette Munk and Hanne Christensen|2024-11-28T09:45:46+01:00august 26th, 2022|Artikler, Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og artikel, Seneste indlæg|

I en ny artikel om motion og bevægelse i skolen peger Lise A. Réol, Mette Munk og Hanne Christensen på, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte et inkluderende læringsmiljø for alle elever, når elever med opmærksomhedsmæssige udfordringer skal være med.

Koncept mindfulness – styrker og risici ved konceptualisering af mindfulness

By Lise Réol|2024-11-28T09:47:36+01:00april 26th, 2022|Artikler, Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og artikel, Seneste indlæg|

I denne artikel præsenterer og problematiserer Lise Réol brugen af mindfulness i folkeskolen i et konceptualiseret format og minder om, at anvendelsen af mindfulness i skolen kræver fintfølende, sensitive og nærværende lærere, der kan arbejde nuanceret med en mindful tilgang både til dem selv og eleverne. Billede: Lise Reól

At bevæge sig og blive bevæget

By Lise Réol|2024-11-28T10:02:38+01:00september 29th, 2019|Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og bøger, Bøger, Daginstitution, Daginstitution og bøger, Skole Fritid, Skole Fritid og bøger|

På baggrund af folkeskolereformens indførsel af i gennemsnit 45 minutters motion og bevægelse om dagen, diskuteres baggrunden for lovkravet, potentialerne ved motion og bevægelse i skolen og potentielle udfordringer i feltet.

Literacy i motion og bevægelse i skolen

By Lise Réol|2024-11-28T10:04:35+01:00juli 31st, 2019|Artikler, Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og artikel|

Igennem de senere år har der været en stærk stigende interesse for literacy i skolen. Ikke blot relateret til evnen at forstå skriftsproget i faget dansk, men også i matematik, fremmedsprog og idræt tales der om literacy, som en betegnelse for mestring inden for det specifikke felt.

Go to Top