Vi skal væk fra, at trænere ser trivsel som ekstra arbejde
En god træner tager ansvar for, hvordan børn og unge er sammen og engagerer sig i idrætten - ikke bare hvordan de sparker til bolden. Foto: Idrætsmonitor
En god træner tager ansvar for, hvordan børn og unge er sammen og engagerer sig i idrætten - ikke bare hvordan de sparker til bolden. Foto: Idrætsmonitor
6 didaktiske greb til at understøtte elevers meningsfulde oplevelser i idrætsundervisningen i indskolingen. Foto: Dansk Skoleidræt
En undersøgelse af det kropslige grundlag for at kunne understøtte elevers meningsfulde oplevelser i idrætsundervisningen. Foto: Esben Stilund Volshøj
Erfaringer fra projektet Mere Meningsfuld Idrætsundervisning giver indblik i, hvordan lærere og pædagoger i indskolingen kan arbejde med at skabe mening for eleverne i idrætsundervisningen. Læs artikel i idrætsmonitor.
Hør i denne episode om hvilke muligheder og udfordringer, der er forbundet med at integrere bevægelse i undervisningen Illustration: Thomas Vium
Nyt undervisningsmateriale til børnehaveklassen, bestående af fem narrative forløb, hvor bevægelse og leg integreres i arbejdet med børnehaveklassens kompetenceområder. Illustrator: Mikkel Schmidt Maltesen
Nyt materiale til idrætsundervisning i indskoling på baggrund af aktionsforskningsprojektet MMI.
Fysisk aktivitet og praktisk indhold kan kvalificere undervisningen i alle fag og fremme elevernes trivsel, skriver Ole Lund og Kasper Lasthein Madsen i denne kronik i Altinget.
Hvordan kan man lave idrætsundervisning, der er meningsfuld for alle børn og unge? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om de udfordringer, idrætslærere står med i hverdagen, når de møder børn, som ikke er engagerede, og som i yderste konsekvens oplever ubehag ved at have idræt og om de konkrete måder at imødekomme udfordringerne på.
(En)action research - Læs i denne artikel om nogle metodiske opmærksomheder, når man arbejder med handlingsorienteret aktionsforskning.