Krop og bevægelse baner vej for læring
Hør i denne episode om hvilke muligheder og udfordringer, der er forbundet med at integrere bevægelse i undervisningen Illustration: Thomas Vium
Hør i denne episode om hvilke muligheder og udfordringer, der er forbundet med at integrere bevægelse i undervisningen Illustration: Thomas Vium
Nyt undervisningsmateriale til børnehaveklassen, bestående af fem narrative forløb, hvor bevægelse og leg integreres i arbejdet med børnehaveklassens kompetenceområder. Illustrator: Mikkel Schmidt Maltesen
Nyt materiale til idrætsundervisning i indskoling på baggrund af aktionsforskningsprojektet MMI.
Fysisk aktivitet og praktisk indhold kan kvalificere undervisningen i alle fag og fremme elevernes trivsel, skriver Ole Lund og Kasper Lasthein Madsen i denne kronik i Altinget.
Hvordan kan man lave idrætsundervisning, der er meningsfuld for alle børn og unge? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om de udfordringer, idrætslærere står med i hverdagen, når de møder børn, som ikke er engagerede, og som i yderste konsekvens oplever ubehag ved at have idræt og om de konkrete måder at imødekomme udfordringerne på.
(En)action research - Læs i denne artikel om nogle metodiske opmærksomheder, når man arbejder med handlingsorienteret aktionsforskning.
I antologien Fagdidaktik i idræt gives der bud på en aktuel fagdidaktik, der modsvarer de udfordringer, som idrætsfaget står overfor.
Mere Meningsfuld Idrætsundervisning (MMI) er et toårigt aktionsforskningsprojekt støttet af A.P. Møller Fonden, der har til formål at undersøge, hvordan man kan skabe en mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen. Læs mere om projektet her og se videoklip fra en af de involverede skoler.
Nye bevægelsesaktiviteter fra iMOOW!-projektet.
Hvordan arbejder man meningsfuldt med bevægelse i skolen? Det spørgsmål har VIA UC, FIIBL og NIH i samarbejde med 25 skoler arbejdet med i de sidste fire år i projektet iMOOW! I dag udgiver Liv i skolen et temanummer om resultaterne fra projektet.