Om Mette Munk

Denne forfatter har endnu ikke udfyldt nogle detaljer.
So far Mette Munk has created 13 blog entries.

Idrætskompasset

By Henrik Taarsted Jørgensen, Mette Munk and Ole Lund|2024-12-20T08:29:42+01:00december 20th, 2024|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Konference 2018, Motion og bevægelse i skolen, Seneste indlæg|

Kan idrætskompasset som en ny didaktisk model bidrage til idrætsfagets udvikling? Hør i denne episode om idrætskompasset, og om hvordan denne model kan være med til at udfordre og udvide idrætsfagets alsidighedsbegreb. Gæst: Henrik Taarsted Jørgensen, lektor ved læreruddannelsen ved Via University College. Vært: Mette Munk

Afskaffelsen af idrætsprøven kan blive den bedste gave for faget nogensinde

By Henrik Taarsted Jørgensen, Mette Munk and Ole Lund|2024-12-20T08:13:13+01:00december 20th, 2024|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Seneste indlæg|

Afskaffelsen af idrætsprøven kan blive den bedste gave for faget nogensinde Når idrætsprøven snart er fortid i landets folkeskoler, kan man vælge at anskue det som en en [...]

Hvordan bliver idrætsundervisningen til et inkluderende læringsmiljø?

By Mette Munk|2024-12-03T08:33:28+01:00december 3rd, 2024|Artikler, Idrætsundervisning, Idrætsundervisning og artikel, Konference 2018, Motion og bevægelse i skolen, Seneste indlæg|

I en ny artikel argumenterer Mette Munk for et dynamisk syn på inklusions- og eksklusionsprocesserne i idrætsundervisningen og for, hvordan den pædagogiske tilgang i undervisningen har stor indflydelse på elevernes deltagelsespositioner.

Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse

By Lise Réol, Mette Munk and Hanne Christensen|2024-11-28T09:45:46+01:00august 26th, 2022|Artikler, Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og artikel, Seneste indlæg|

I en ny artikel om motion og bevægelse i skolen peger Lise A. Réol, Mette Munk og Hanne Christensen på, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte et inkluderende læringsmiljø for alle elever, når elever med opmærksomhedsmæssige udfordringer skal være med.

iMOOW!

By Jens-Ole Jensen, Kasper Lasthein Madsen, Anders Halling, Bodil Borg Høj, Mette Munk and Andreas Bolding Christensen|2024-11-28T09:49:57+01:00februar 1st, 2022|Artikler, Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og artikel, Projekt, Seneste indlæg|

Hvordan arbejder man meningsfuldt med bevægelse i skolen? Det spørgsmål har VIA UC, FIIBL og NIH i samarbejde med 25 skoler arbejdet med i de sidste fire år i projektet iMOOW! I dag udgiver Liv i skolen et temanummer om resultaterne fra projektet.

Undervisningsmateriale fra iMOOW!

By Mette Munk|2024-11-28T09:55:45+01:00oktober 27th, 2020|Bevægelse i skolen, Bevægelse i skolen og undervisningsmateriale, Projekt, Undervisningsmateriale|

iMOOW! projektet har bidraget til udviklingen af en bevægelsesdidaktik som understøtter anvendelse af bevægelse som didaktisk værktøj i undervisningen. Aktiviteterne har vi samlet i 10 aktivitetskort, som du frit kan hente her sammen med en lærervejledning. Foto: Inge Lynggaard Hansen

Go to Top