
Grounding – Kropslig forankring i professionerne
Ny bog om begrebet Grounding som betegnelsen for oplevelsen af både fysisk og psykisk fodfæste. Foto: Oscar Wiegaard
Sans for bevgelse
"Sans for bevægelse. Livsnerven i pædagogisk arbejde" er en antologi, der udforsker den “levede” betydning af at bevæge sig i pædagogisk praksis, og hvad disse sanselige, kropslige og eksistentielle bevægelser betyder for pædagogikken.
At bevæge sig og blive bevæget
På baggrund af folkeskolereformens indførsel af i gennemsnit 45 minutters motion og bevægelse om dagen, diskuteres baggrunden for lovkravet, potentialerne ved motion og bevægelse i skolen og potentielle udfordringer i feltet.
Bevægelse i skolen
KvaNs temanummer om bevægelse i skolen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledelser, som arbejder med bevægelse i skolen – og det er jo de fleste. For bevægelsesvejledere og de ansvarlige for bevægelse på skolen er temanummeret naturligvis et must.
Motion og bevægelse i skolen
Bogen handler om hvordan skolens personale på et forskningsmæssigt grundlag kan arbejde pædagogisk og didaktisk med motion og bevægelse i skolen.