
Inklusion af ikke-idrætsvante børn i idræt i skolen
Hvordan bliver idrætsundervisningen til et inkluderende læringsmiljø? Hør i denne episode om, hvorfor dybdelæring og medbestemmelse er vigtig, hvis man skal inkludere de ikke-idrætsvante børn i idrætsundervisningen.
Bevægelsesfrihed
Er bevægelsesfrihed nøglen til at vække og fastholde børns og unges lyst til at bevæge sig? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om hvorfor bevægelsesfrihed ikke blot handler om at lade børn gøre hvad de har lyst til.
Meningsfuld idræt for alle
Hvordan kan man lave idrætsundervisning, der er meningsfuld for alle børn og unge? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om de udfordringer, idrætslærere står med i hverdagen, når de møder børn, som ikke er engagerede, og som i yderste konsekvens oplever ubehag ved at have idræt og om de konkrete måder at imødekomme udfordringerne på.
Idrætspædagogiske modeller
Hvordan kan idrætspædagogiske modeller være med til at kvalificere en mere alsidig idrætsundervisning? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie, om hvordan forskellige idrætspædagogiske modeller skal sammensættes, hvis vi skal lykkes med at skabe en mere alsidig idrætsundervisning.
Undervisningsformer i idræt
Kan du forestille dig idrætsundervisning foregå på andre måder end den hvor læreren står på sidelinjen og instruerer børnene? Hør i denne episode af RE:MOVE's podcastserie om, hvordan forskellige idrætsdidaktiske modeller kan give dig ideer til din idrætsundervisning.
Fra idrætsudøver til idrætslærer
Hvordan skaber du et undervisningsmiljø, der understøtter de studerendes forvandling fra idrætsudøver til idrætslærer? Hør med i RE:MOVE's podcastserie, hvordan Kirstine Lillelund, lektor ved Læreruddannelsen på VIA University College arbejder med forvandlingen til idrætslærer.