IndlægEsben Stilund Volshøj2025-02-17T12:13:33+01:00

Trip-Trap-Trapez

6 didaktiske greb til at understøtte elevers meningsfulde oplevelser i idrætsundervisningen i indskolingen. Foto: Dansk Skoleidræt

Legedesign

Legedesign bygger på en forståelse af leg som en stemningspraksis og udvikles gennem legeeksperimenter. Læs mere om bogen og find læseprøve i dette indlæg.

Idrætskompasset

Kan idrætskompasset som en ny didaktisk model bidrage til idrætsfagets udvikling? Hør i denne episode om idrætskompasset, og om hvordan denne model kan være med til at udfordre og udvide idrætsfagets alsidighedsbegreb. Gæst: Henrik Taarsted Jørgensen, lektor ved læreruddannelsen ved Via University College. Vært: Mette Munk

Vilde Eventyr

Nyt undervisningsmateriale til børnehaveklassen, bestående af fem narrative forløb, hvor bevægelse og leg integreres i arbejdet med børnehaveklassens kompetenceområder. Illustrator: Mikkel Schmidt Maltesen

Må jeg være med?

I Må jeg være med-projektet blev det en særlig pointe, at vi voksne ikke kan skabe eller designe leg, men at det pædagogiske personales opgave er at understøtte, facilitere eller at designe for leg. Illustration: Thomas Vium

Tilmeld dig nyhedsbrev og få besked i din mailbox hver gang vi uploader nyt på bloggen

Go to Top