Spread the magic

Lad os falde noget mere – om betydningen af børns fald i vuggestuen

Vi har alle prvet at falde og sl os. Vi husker det godt gemt i kroppens hukommelse. Det er en del af vores kropsbevidsthed. Vi er kropsligt i verden som subjekter, der erfarer bde fysisk som socialt gennem kroppen. Samtidig har vi vores krop, der som objekt kan formes, kontrolleres, og som ogs har sine begrnsninger. Det lille barn forsger at f styr p kroppen hver dag, og erfarer her sine kropslige muligheder og begrnsninger i forsget p at lre at holde
balancen, hoppe, klatre, danse, og s videre. Men hvad sker der, nr kroppen ikke kan som nsket eller, omverdenen overrasker? Ls mere om dette i denne artikel.

Grethe Sandholm

Lektor, Master i læreprocesser, underviser på VIA University College Pædagoguddannelsen Århus og VIA Efter- og videreuddannelse

Kursusleder, underviser og koordinator for idræts- Dagplejer - Vuggestuer - Børnehaver- Institutioner – Fritidshjem, -SFO og Klubber, VIA UC & DIF