Seneste blogindlæg

Herunder finder du de seneste blogindlæg på RE:MOVE. Bloggene er holdningsindlæg, der har til formål at debattere tendenser eller pædagogiske problemstillinger i arbejdet med krop, idræt og bevægelse i skole og daginstitution.
Nymarkskolen i Slagelse modtager pris for deres pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse
Nymarkskolen i Slagelse modtager pris for deres pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse.
En spade er en spade! Og en skovl er til at grave med.
I dette blogindlæg beskriver Camilla Kjær om en oplevelse med at understøtte børns iboende nysgerrighed og lyst til at eksperimentere i en børnehave. Billede: Camilla Kjær
RE:MOVE konferencen 2021 – Pædagogiske modeller i idræt og bevægelse
Se eller gense præsentationer og workshops fra RE:MOVE konferencen 2021
Er lærerens egen kropsbevidsthed en forudsætning for motion og bevægelse i folkeskolen?
Har vi overset en vigtig forudsætning hos lærerne i folkeskolen for, at bevægelse kan indgå som en central del af undervisning? Læs mere om konkrete oplevelser fra et forskningsprojekt om bevægelse i folkeskolen.
Bevægelsesfællesskaber
”Vi skal stå sammen, ved at holde afstand”. Men hvad vil det egentlig sige, at man skal stå sammen ved at holde afstand? Pandemiens restriktioner kan minde os om, hvorfor det er værdifuldt at stå sammen. Læs mere her! Illustration: Thomas Vium
Leg og øvelse
Hvad er forholdet mellem leg og øvelse? I et nyt ph.d. projekt tilknyttet Læreruddannelsen på VIA og forskningsprogrammet Playful Learning, søger Søren Hørning Hansen at bidrage til udviklingen af en legende øvelsesdidaktik på Læreruddannelsen, ved at anskue leg som en form for øvelse. Læs mere om Sørens projekt her.