Seneste blogindlæg
Herunder finder du de seneste blogindlæg på RE:MOVE. Bloggene er holdningsindlæg, der har til formål at debattere tendenser eller pædagogiske problemstillinger i arbejdet med krop, idræt og bevægelse i skole og daginstitution.
marts 2024
Må jeg være med?
I Må jeg være med-projektet blev det en særlig pointe, at vi voksne ikke kan skabe eller designe leg, men at det pædagogiske personales opgave er at understøtte, facilitere eller at designe for leg. Læs mere her. Illustration: Thomas Vium
januar 2024
Mariehønen Evigdans – en oversigtsmodel til arbejdet med dans og udtryk
En ny model til planlægning, udvikling og analyse af undervisning i dans og udtryk. Illustration: Anette Bloch Sandgaard
december 2023
Mere Meningsfuld Idrætsundervisning
Nyt materiale til idrætsundervisning i indskoling på baggrund af aktionsforskningsprojektet MMI.
Birgitte Møs modtager VIAs idræts- og bevægelsespædagogiske pris 2023
Birgitte Møs, Københavns Kommune modtager pris for hendes pædagogiske arbejde med idræt og bevægelse. Illustration: Thomas Vium
september 2023
Afgørende at skolen får kroppen og bevægelse meget mere ind i undervisningen
Fysisk aktivitet og praktisk indhold kan kvalificere undervisningen i alle fag og fremme elevernes trivsel, skriver Ole Lund og Kasper Lasthein Madsen i denne kronik i Altinget.
maj 2023
En alternativ guide til jonglering
Få en alternativ guide til jonglering, der snarere end at have fokus på tekniske aspekter omkring hvordan man lærer at jonglere har fokus på eksistentielle aspekter. Billede af Picasso: Family of Jugglers, 1905.