Blog2022-03-11T08:44:40+01:00

Seneste blogindlæg

Herunder finder du de seneste blogindlæg på RE:MOVE. Bloggene er holdningsindlæg, der har til formål at debattere tendenser eller pædagogiske problemstillinger i arbejdet med krop, idræt og bevægelse i skole og daginstitution.

Er lærerens egen kropsbevidsthed en forudsætning for motion og bevægelse i folkeskolen?

Har vi overset en vigtig forudsætning hos lærerne i folkeskolen for, at bevægelse kan indgå som en central del af undervisning? Læs mere om konkrete oplevelser fra et forskningsprojekt om bevægelse i folkeskolen.

By |maj 27th, 2021|Categories: Blog, Seneste indlæg|Tags: , |

Leg og øvelse

Hvad er forholdet mellem leg og øvelse? I et nyt ph.d. projekt tilknyttet Læreruddannelsen på VIA og forskningsprogrammet Playful Learning, søger Søren Hørning Hansen at bidrage til udviklingen af en legende øvelsesdidaktik på Læreruddannelsen, ved at anskue leg som en form for øvelse. Læs mere om Sørens projekt her.

By |december 4th, 2020|Categories: Blog, Projekt, Seneste indlæg|Tags: , , |

Koreografiske eksperimenter med en passioneret, kropslig og legende undervisningskultur på pædagoguddannelsen

Dette ph.d.-projektet er et ud af 12 ph.d.-projekter i det landsdækkende forskningsprogram i Playful Learning. I projektet arbejder Lars Dahl Pedersen med en særlig koreografisk tilgang for at undersøge forholdet mellem passion, kropslighed og leg i undervisningsrummet på pædagoguddannelsen. Foto: Maria Cecilie Ortmann

By |november 20th, 2020|Categories: Blog, Seneste indlæg|Tags: , , , , |
Tilmeld dig nyhedsbrev og få besked i din mailbox hver gang vi uploader nyt på bloggen