Blog2019-09-13T13:18:46+02:00

Seneste blogindlæg

Herunder finder du de seneste blogindlæg på RE:MOVE. Bloggene er holdningsindlæg, der har til formål at debattere tendenser eller pædagogiske problemstillinger i arbejdet med krop, idræt og bevægelse i skole og daginstitution.

iMOOW! sætter lærerstuderende i bevægelse

Der foregik konkret brobygning mellem forskning og uddannelse, da lærerstuderende mødte forskningsviden og selv udviklede og transformerede den til praksis. Aktionsforskningsprojektet iMOOW! satte lærerstuderende i bevægelse, både i bogstavelig forstand men også i overført betydning.

af |november 25th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , |

Ph.d.-forsvar: Udskolingslærernes perspektiv på motion og bevægelse i skolen

Udskolingslærere oplever motion og bevægelse som en ekstra og mindre vigtig arbejdsopgave, hvilket afspejles i såvel omfanget som kvaliteten af bevægelse i undervisningen. Ph.d-forsvar ved Henrik Taarsted Jørgensen med titlen: ’Udskolingslæreres perspektiv på motion og bevægelse i skolen’. Den 6. december kl. 14.00 i laboratorie for Leg og Innovation, Bygning 39, SDU, Odense.

af |november 18th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , |

Hvordan imødekommer vi bedst elevernes oplevelser af eksklusion og marginalisering i idræt og bevægelsesaktiviteter?

Med dette indlæg vil jeg forsøge at udfordre vores nuværende måde at tænke inklusion på i idræt og bidrage med nye perspektiver på, hvordan inklusionsopgaven kan gribes an både i idrætsundervisningen og i andre af skolens fag, hvor der bliver anvendt bevægelsesaktiviteter.

af |november 4th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , , |
Se flere indlæg