Projekter
Herunder finder du projekter om krop, idræt og bevægelse for børn og unge i daginstitution og skole.
marts 2024
Må jeg være med?
I Må jeg være med-projektet blev det en særlig pointe, at vi voksne ikke kan skabe eller designe leg, men at det pædagogiske personales opgave er at understøtte, facilitere eller at designe for leg. Læs mere her. Illustration: Thomas Vium
januar 2024
Mariehønen Evigdans – en oversigtsmodel til arbejdet med dans og udtryk
En ny model til planlægning, udvikling og analyse af undervisning i dans og udtryk. Illustration: Anette Bloch Sandgaard
december 2023
Mere Meningsfuld Idrætsundervisning
Nyt materiale til idrætsundervisning i indskoling på baggrund af aktionsforskningsprojektet MMI.
oktober 2022
Mere Meningsfuld Idrætsundervisning
Mere Meningsfuld Idrætsundervisning (MMI) er et toårigt aktionsforskningsprojekt støttet af A.P. Møller Fonden, der har til formål at undersøge, hvordan man kan skabe en mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen. Læs mere om projektet her og se videoklip fra en af de involverede skoler.
september 2022
Nye bevægelsesaktiviteter fra iMOOW!
Nye bevægelsesaktiviteter fra iMOOW!-projektet.
februar 2022
iMOOW!
Hvordan arbejder man meningsfuldt med bevægelse i skolen? Det spørgsmål har VIA UC, FIIBL og NIH i samarbejde med 25 skoler arbejdet med i de sidste fire år i projektet iMOOW! I dag udgiver Liv i skolen et temanummer om resultaterne fra projektet.