Projekter2021-01-29T11:14:53+01:00

Projekter

Herunder finder du projekter om krop, idræt og bevægelse for børn og unge i daginstitution og skole.

Livestream af ph.d forsvar om bevægelse integreret i undervisningen fredag den 19. februar kl. 10

Se med her når Kasper Lasthein Madsen forsvarer sit ph.d. projekt om en handlingsorienteret bevægelsesdidaktik for folkeskolen.

iMOOW!

Hvordan arbejder man meningsfuldt med bevægelse i skolen? Det spørgsmål har VIA UC, FIIBL og NIH i samarbejde med 25 skoler arbejdet med i de sidste fire år i projektet iMOOW! I dag udgiver Liv i skolen et temanummer om resultaterne fra projektet.

Leg og øvelse

Hvad er forholdet mellem leg og øvelse? I et nyt ph.d. projekt tilknyttet Læreruddannelsen på VIA og forskningsprogrammet Playful Learning, søger Søren Hørning Hansen at bidrage til udviklingen af en legende øvelsesdidaktik på Læreruddannelsen, ved at anskue leg som en form for øvelse. Læs mere om Sørens projekt her.

By |december 4th, 2020|Categories: Blog, Projekt, Seneste indlæg|Tags: , , |

Undervisningsmateriale fra iMOOW!

iMOOW! projektet har bidraget til udviklingen af en bevægelsesdidaktik som understøtter anvendelse af bevægelse som didaktisk værktøj i undervisningen. Aktiviteterne har vi samlet i 10 aktivitetskort, som du frit kan hente her sammen med en lærervejledning. Foto: Inge Lynggaard Hansen

By |oktober 27th, 2020|Categories: Projekt|Tags: , , |

Lyden af idræt

Lyden af idræt er en podcast om idrætsundervisning, som fungerer som inspirationskilde til at skabe endnu bedre idrætsundervisning. Podcasten henvender sig primært til idrætslærere og idrætslærerstuderende, men også andre der er optagede af undervisning i idræt og bevægelse.

Eksperimenter med krop, sanser og bevægelse

Alle børn i børnehaven skal have mulighed for at udforske og eksperimentere med mange forskellige måder at bruge kroppen på. Sådan lyder et mål i den styrkede pædagogiske læreplan. Det kan være rigtig spændende at sætte gang i udforskende og undersøgende aktiviteter, og samtidig kan det føles angstprovokerende, når man står i det åbne og ikke ved, hvordan det hele ender. Den eksperimenterende arbejdsform er et forholdsvis nyt og provokerende emne i bevægelsespædagogikken.

By |juni 26th, 2020|Categories: Projekt|Tags: , , , |