Indlæg2021-01-29T11:12:48+01:00

Seneste indlæg

Herunder finder du de seneste indlæg på RE:MOVE. Anvend dropdown menuen under indlæg i hovedmenuen til at finde henholdsvis blogs, artikler, bøger eller kronikker.

Er lærerens egen kropsbevidsthed en forudsætning for motion og bevægelse i folkeskolen?

Har vi overset en vigtig forudsætning hos lærerne i folkeskolen for, at bevægelse kan indgå som en central del af undervisning? Læs mere om konkrete oplevelser fra et forskningsprojekt om bevægelse i folkeskolen.

By |maj 27th, 2021|Categories: Blog, Seneste indlæg|Tags: , |

Livestream af ph.d forsvar om bevægelse integreret i undervisningen fredag den 19. februar kl. 10

Se med her når Kasper Lasthein Madsen forsvarer sit ph.d. projekt om en handlingsorienteret bevægelsesdidaktik for folkeskolen.

Lyden af idræt – En handlingsorienteret tilgang til bevægelse i undervisningen

I en special edition af podcasten 'Lyden af idræt' kan du nu høre om en ny tilgang til bevægelse i undervisningen i folkeskolen, der er udviklet i aktionsforskningsprojektet iMOOW!. Tilgangen rummer en bevægelsesdidaktik, der omfatter forskellige handlingsorienterede kroppraksisser, som lærere kan anvende, når de planlægger og gennemfører bevægelse i undervisningen.

By |december 15th, 2020|Categories: Podcast, Seneste indlæg|Tags: , , |

iMOOW!

Hvordan arbejder man meningsfuldt med bevægelse i skolen? Det spørgsmål har VIA UC, FIIBL og NIH i samarbejde med 25 skoler arbejdet med i de sidste fire år i projektet iMOOW! I dag udgiver Liv i skolen et temanummer om resultaterne fra projektet.

Leg og øvelse

Hvad er forholdet mellem leg og øvelse? I et nyt ph.d. projekt tilknyttet Læreruddannelsen på VIA og forskningsprogrammet Playful Learning, søger Søren Hørning Hansen at bidrage til udviklingen af en legende øvelsesdidaktik på Læreruddannelsen, ved at anskue leg som en form for øvelse. Læs mere om Sørens projekt her.

By |december 4th, 2020|Categories: Blog, Projekt, Seneste indlæg|Tags: , , |