Indlæg2019-09-30T15:29:09+01:00

Seneste indlæg

Herunder finder du de seneste indlæg på RE:MOVE. Anvend dropdown menuen under indlæg i hovedmenuen til at finde henholdsvis blogs, artikler, bøger eller kronikker.

iMOOW! sætter lærerstuderende i bevægelse

Der foregik konkret brobygning mellem forskning og uddannelse, da lærerstuderende mødte forskningsviden og selv udviklede og transformerede den til praksis. Aktionsforskningsprojektet iMOOW! satte lærerstuderende i bevægelse, både i bogstavelig forstand men også i overført betydning.

af |november 25th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , |

Ph.d.-forsvar: Udskolingslærernes perspektiv på motion og bevægelse i skolen

Udskolingslærere oplever motion og bevægelse som en ekstra og mindre vigtig arbejdsopgave, hvilket afspejles i såvel omfanget som kvaliteten af bevægelse i undervisningen. Ph.d-forsvar ved Henrik Taarsted Jørgensen med titlen: ’Udskolingslæreres perspektiv på motion og bevægelse i skolen’. Den 6. december kl. 14.00 i laboratorie for Leg og Innovation, Bygning 39, SDU, Odense.

af |november 18th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , |

Listening to students’ silences

Tilgange til at forstå elevperspektivet har udviklet sig markant de seneste 30 år. Inden for idrætsforskningen har en særlig opmærksomhed været rettet mod det, som eleverne ikke fortæller. I artiklen undersøges hvordan vi kan søge at lytte til, høre og forstå elevernes tavshed med henblik på at forstå deres ikke-deltagelse i idrætsundervisningen.

af |november 11th, 2019|Categories: Artikler|Tags: , , , , |

Hvordan imødekommer vi bedst elevernes oplevelser af eksklusion og marginalisering i idræt og bevægelsesaktiviteter?

Med dette indlæg vil jeg forsøge at udfordre vores nuværende måde at tænke inklusion på i idræt og bidrage med nye perspektiver på, hvordan inklusionsopgaven kan gribes an både i idrætsundervisningen og i andre af skolens fag, hvor der bliver anvendt bevægelsesaktiviteter.

af |november 4th, 2019|Categories: Blog|Tags: , , , |

BeDraget ind i legen

Leg anses inden for det danske dagtilbud som børns naturlige aktivitetsform, og foregår derfor bedst uden voksen indblanding. Der er derfor en tendens til, at pædagoger stiller sig ud på sidelinjen af børns leg, men dette kapitel i 'Legens magi' viser, hvordan pædagogers måder at deltage på, kan få børn til at opleve lege, der ellers er igangsat af pædagogerne, som værende frie. Endvidere kan pædagogers deltagelse i børns egne lege medvirke til at udvide børnenes oplevelse af legen og dermed inspirere legen til at gå nye spændende veje.

af |oktober 28th, 2019|Categories: Artikler|Tags: , , , , |
Se flere indlæg