Indlæg2022-03-11T08:46:37+01:00

Seneste indlæg

Herunder finder du de seneste indlæg på RE:MOVE. Anvend dropdown menuen under indlæg i hovedmenuen til at finde henholdsvis blogs, artikler, bøger eller kronikker.

Må jeg være med?

I projektet "Må jeg være med?" har forskere undersøgt, hvordan pædagoger i SFO-tiden og i den understøttende undervisning kan støtte børn i at lege. Her har du mulighed for at læse to artikler om henh. designprincipper for kreativ leg og materialers betydning for børns engagement i legen.

By |september 21st, 2022|Categories: Artikler, Seneste indlæg|Tags: , , , |

Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse

I en ny artikel om motion og bevægelse i skolen peger Lise A. Réol, Mette Munk og Hanne Christensen på, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte et inkluderende læringsmiljø for alle elever, når elever med opmærksomhedsmæssige udfordringer skal være med.

Dannelse og idrætsdidaktiske modeller

Idrætsdidaktiske modeller har særligt internationalt fået en stigende opmærksomhed. I to nye artikler diskuteres det, hvordan et uddannelsesteoretisk perspektiv kan kvalificere valget af idrætsdidaktiske modeller i idrætsundervisningen med henblik på dannelse. Illustration: Thomas Vium

Tilmeld dig nyhedsbrev og få besked i din mailbox hver gang vi uploader nyt på bloggen