Enactive Movement Integration

En handlingsorienteret bevægelsesdidaktik for folkeskolen 

Den 19. februar kl. 10.00 forsvarer Kasper Lasthein Madsen sit ph.d. projekt om en handlingsorienteret bevægelsesdidaktik for folkeskolen. Som en del af aktionsforskningsprojektet iMOOW! har Kasper undersøgt hvordan lærere og pædagoger meningsfuldt kan arbejde med bevægelse i skolen. Et særligt resultat fra forskningsprojektet er en ny handlingsorienteret bevægelsesdidaktik, der er inspireret af forskning i embodied og enactive cognition. Kernen i bevægelsesdidaktikken er 6 handlingsorienterede kropspraksisser, der kan give elever sansemotoriske, følelsesmæssige og sociale erfaringer med det faglige indhold, som de mærker, fortolker og genskaber i en dynamisk vekslen mellem kropslige indtryk og udtryk. Læs mere om Kaspers ph.d. forsvar her og vær med når Kasper laver sit forsvar fredag den 19. februar på linket herunder.

Ph.d. forsvar fredag den 19. februar kl. 10.00