About Henrik Taarsted Jørgensen

This author has not yet filled in any details.
So far Henrik Taarsted Jørgensen has created 3 blog entries.

Ph.d.-forsvar: Udskolingslærernes perspektiv på motion og bevægelse i skolen

By |2019-11-18T08:58:57+01:00november 18th, 2019|Blog|

Udskolingslærere oplever motion og bevægelse som en ekstra og mindre vigtig arbejdsopgave, hvilket afspejles i såvel omfanget som kvaliteten af bevægelse i undervisningen. Ph.d-forsvar ved Henrik Taarsted Jørgensen med titlen: ’Udskolingslæreres perspektiv på motion og bevægelse i skolen’. Den 6. december kl. 14.00 i laboratorie for Leg og Innovation, Bygning 39, SDU, Odense.

Diversity in teachers’ approaches to Movement Integration

By |2019-10-21T13:31:10+01:00oktober 21st, 2019|Artikler|

Even though the principals in this study might have tried to encourage a decentralised individual approach to the use of MI [Movement Integration], participating teachers did not have a sense of ownership of, and commitment to, the implementation of the policy. Possibilities for collaboration, shared decision-making and common commitment seemed absent due to other priorities communicated within the school.

Implementeringen af motion og bevægelse i skolen

By |2019-07-31T11:42:13+01:00juli 30th, 2019|Artikler|

I august 2014 trådte en ny skolereform i kraft og et af de centrale reformelementer beskriver et krav om 45 minutters daglig motion og bevægelse for alle elever, der har til hensigt at fremme elevernes fysiske aktivitetsniveau. Af internationale studier tyder det på, at lærerne spiller en vigtig rolle for hvordan implementeringen forløber.